fredag 27 maj 2011

Glaciärer

Nu är jag hemma från Rörvattnet men innan jag berättar om det tänkte jag skriva lite om Säkert och Karlskrona!
 Hanna var peppad.


Dem har byggt om en del av grönan, väldigt mysigt!


Vi glufsade hallonmunkar. 
 Och ockuperade spelautomater.
 Vi träffade leopardpojken.
 Och dansade till Säkert.
 Mamma fyllde år och fick många fina ting...
 ...Bland annat den här klänningen!
 Vi åt massvis med jordgubbar.
 Men sen var det dags att ge sig av till Karlskrona där jag fäktade USM.
 På vägen dit träffade vi storfotade höns.

 Och fikade på ett lantcafé.


Kvällen innan tävlingen åt vi på en underbar fransk restaurang och gick på bio.
 USM var riktigt roligt!




 Jag tyckte att det var en väldigt fin stad.

 Julia med sin megaglass från...
 Glaciären! Betala för en kula och du får typ trettio.
 Jag gillade inredningen lite extra mycket.
 Men glassen var ändå bäst. Jag köpte hallon och persika smak.
 Mamma.
 Och pappa. Syrran ville inte bli fotad.
Efter att jag kommit hem på söndagen var det bara att packa inför rörvattnet och visst var jag trött. Men, men, inlägg om det blir det senare för nu kallar matteboken!
Fridolin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar