lördag 29 januari 2011

Kinesiska nyåret

                                          Fina flickor



                                          Så otroligt häftig känsla att titta på något som är så gammalt
                                            och så värdefullt
                                          Pilbågen var min favorit ;)
                                          Vist är den lite ball :P

                                           vackert
                                          innan solen kom fram.

                                          Vackra kimonos, det var jätte många barn som hade det på sig det
                                           (antagligen för att de är kinesiska nyåret).

                                          Dom här filurerna va ju bara för söta!!
                                        Den här målningen var så otroligt vacker, ville bara ta me den hem.
                                    Om man tittar riktigt noga så står hon på ett barn (??)

SEN KOM SOLEN!!!!!

Nu är dom upplagda, bilderna från min, Hanna's och Frida's kinadag på östasiatiska. Vi hade det toppen och jag har typ 110 bilder från den här dagen. Vi var och såg på terrakotta armen i vimlet, tittade på kinesiska målningar och tittade på fina skulpturer mm, mysigt va det. Sen drog Frida iväg och Hanna och jag stannade kvar och hade det mysigt (kommer bilder).
Oj oj har så mycket att skriva om!! kommer mer i morgon o senare om jag inte har somnat.
Puss o kram /Andie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar