onsdag 20 juli 2011

Resedagbok om Usa

Efter ett halvhjärtat försök att sova bort jetlagen är jag nu redo för att tillägna varje dag i två veckors tid till att skriva en så kallad resedagbok här på bloggen. Här och nu börjar alltså de små och stora äventyren jag råkat utför i de förenta staterna, Enjoy!

Dag 1 - Inget för flygrädda

Kl 5 på morgonen en småmulen dag gjorde jag och familjen oss redo för att stressa iväg till Arlanda där flyget som skulle ta oss till New Ark gick. Vi hann spendera lita tid åt att leta runt efter det Starbucks som påstods finnas där men gav till slut upp och satte oss på planet där typ tio timmars filmtittande väntade.
Jag hittade den här fina och startade då vanan att ta kort på varje fin snöglob jag någonsin såg skymten av. Ni får en sammanfattning sen.
Starbucks! När vi mellanlandat tog vi chansen att slurpa lite frapuccinos.
Och att beundra den här farkosten, som kunde styras med iphone, flyga ljudlöst och filma/ta kort. Om jag hade den här nu så skulle grannarna få ett helvete.
 Ett till flyg senare var vi äntligen framme i LA och redo att hämta upp den enorma bilen vi hyrt där för de kommande veckorna.
Väl på hotellet upptäckte jag att min älskade hatt blivit en aning tilltufsad efter flyget och fått en oanad svamp-form.
Hotellutsikt. Den kvällen åt vi en middag bestående av sushi och pizza (blandat) innan vi sussade gott i våra sängar.
Fridolin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar