söndag 18 september 2011

Fint i buriker och som presenter

Nu när jag väntar på både lön och barnbidrag så tänkte jag visa er lite roligheter som finns i butikerna just nu! Ja jag vet att det är smygreklam och jag skulle i vanligt fall råda er att köpa andra hand istället (bättre för både miljön och din personliga stil!) men det blir ju lite svårt nu när det gäller böcker och liknande som jag är ute efter.
Här är en bok om loppisar som finns på designtorget.
Och tillsammans med den - en bok om makroner!
Den här fina postern med Londons tunnelbanssystem finns på gallerix.
Och dem här skorna finns på Topshop. Älskar knapparna på sidan.
Där fanns även den här vackra, senapsgula kappan med en sammetsroset.
Och den här skära, otroligt mjuka tröjan, även den med en rosett på ryggen.

På urban outfitters finns det här fina halsbandet format som en mustasch.
Ett fiffigt kameraskydd från samma butik.
Och vackra, röda kappor som ser ut att höra hemma i sagor för barn.
Tropsticks.
Sådana där väldigt fina och finurliga väggdekorationer som så många bloggerskor har i sina hem. Vill själv ha ett par!
En katt-tallrik. Jag kanske ska börja samla på tekoppar OCH tallrikar.
Alltså, en tekopp.
Och några till, franska dessutom.
Det här ska man använda när man slår in presenter för då blir det som bäst, förklarade mamma för mig.
Lådor att ha i skolskåpet eller i mitt fall under sängen...
Kylskåpsscrabble! Det här skulle jag kunna utmana (och vinna över) syrran på varje morgon!
Och slutligen en hel bok fylld med kärlek. Med hjälp av mega fina texter och en lika fin framsida ligger den här boken högst upp på min vill ha-lista och det var nog allt för mig!
Fridolin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar