måndag 29 augusti 2011

Pop-popaganda!

Med hög förväntan och fjärilar i magen begav sig jag, Andrea och Hanna en tidig fredags eftermiddag till baksidan av eriksdalsbadet där festivalen popaganda hölls! Vi möttes av ett gäng väntande fans men inte så mycket mer.
Det vill säga tills bandet My and my army klev fram och allt folk rusade från den lilla scenen till den stora scenen.
Vi tycket att den här killen såg ut som en snyggare version av Alan från the hangover.
Tack.
Och adjö.
Det är varmt så glöm nu inte att dricka mycket. Öl.
Utsikt från läktaren.
Oh! Urban cone! Som vi stalkade dem här stackars snygga killarna under hela helgen hehe.
Samling. Minns tyvärr inte så mycket från dem men det var säkert fin musik!
Glittrande paljetter och svart sammet, Saint Etienne. Jag skulle beskriva det som lite skön disco.
Cults! Jag blev imponerad av musikernas övernaturligt långa hår.
Och den här killens alla band. Han måste ha jobbat som vakt på många festivaler.
Som sagt, långt hår.
Jag och Andrea, Hej, hej.
Här har vi Henrik Berggren, jag tyckte att hans låtar var ganska så identiska men live är ju en helt annan sak.
Efter att ha dansat tills fötterna brände var det skönt att kunna kyla dem i poolen igen. På den här bilden började solen att gå ner.
När magen ropade efter mat och energi var ett munkstånd precis vad man behövde. Jag valde knäck som vanligt, yum!
Om det är något band man absolut vill se live så är det Is tropical. Maskerna och trummorna tillsammans blev mer än mäktigt.

Söta Elsa Bilgren! Jag kände igen henne direkt med sitt röda hår och sin fina, blåa klänning.
När solen försvann och mörkret kom spelade The go! team. Lika energifylld musik och glada toner får man leta efter. Den ena sångerskan dansade oavbrutet och det var som om bandet körde hela havet stormar med alla instrumenten.
Serenades. Haha om Hanna skrek när hon såg Markus med sin snygga hatt!

Vi gick en bit tidigare från Markus (mot vår vilja) för att få bra platser vid Arcade fire men det var redan försent. Vi var inte dem enda som ville se bandet och stå längst fram, något som annars brukade vara så lätt på popaganda. Så vi lämnade området lite tidigare och njöt av den varma natten istället.
Fridolin!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar