söndag 28 augusti 2011

Way out west del 3

Dag tre i Göteborg tog vi chansen att besöka lite museum och karuseller (inga bilder från Liseberg tyvärr!), bland annat Universeum. Här kommer en bildbomb på både fiskar, ormar, ödlor, apor och fåglar.


Det var så lugnt och fridfullt därinne att man själv ville odla gälar och simma runt bland clownfiskar och koraller.





Bilderna är dåliga men det kan jag inte göra något åt så länge jag har min gamla dåliga kamera.







Här kommer lite bilder från presentshoppen, en av dem roligaste jag någonsin sett.
Man kunde köpa gulliga pandor tex.

Det var himmelriket för någon som är intresserad av insekter, fåglar eller kanske origami.
Vi hade tänkt fika i stan men bestämde oss istället för att äta på stationen i väntan på tåget.
Det fick bli rå fisk och soja, namnam.
På tåget till Stockholm tänkte jag tillbaka på alla artister och varma sommarkvällar jag upplevt under helgen och önskade att jag kunde få stanna kvar i Göteborg sisådär ett år till. Men väl hemma i huvudstaden med utsikt över gamla stan var jag rätt så nöjd ändå.
Fridolin!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar